söndag 1 september 2013

Kallt för chilin nu

Blue Christmas
Hösten är nästan här och sedan i torsdag sjönk värmen betydligt. Nu har jag bara 17 grader på balkongen och chilin börjar tycka att det är lite kallt. Än inte aktut så jag måste ta in dem men det är inte många graders marginal och jag har ju flera som inte är klara än...

Yellow Hot Lemnon plantorna var sena till följd av att jag planterade dem en månad för sent och de har efter att jag plockat av första skörden satt mängder av nya blommor så frågan är om de kommer få en chans att faktiskt få en andra skörd eller om de dör av kylan.

Okänd chilisort
Även Blue Christmas har flera chili kvar på plantan i olika mognadsfas. Den är lika fin nu som den alltid varit och producerar chili i mängder. Om någon är det den jag kommer försöka få att fortsätta växa inomhus i höst.

Sen är det ju mina okända chilisorter som ännu inte bytt färg. Det enda som är känt med dem är att de var röda och än så länge är de gula men det har de varit hur länge som helst men inget händer. Så jag väntar vidare. En jäkla massa chili har jag men frågan är om den hinner bli klar innan det blir skitkallt även på den inglasade balkongen.


Inga kommentarer: