onsdag 25 september 2013

Nu flyttar plantorna in i värmen!


Det är dags att ta in plantorna. Jag har dragit på det in i det längsta men när det idag var nära 0 grader ute imorse och alla kollegor klagade på att de fick skrapa rutorna på bilen så var det nog dags. På balkongen var det ju lite varmare men i morse bara 7,5 grader och det är alldeles för kallt.

Jag plockade alla gula chilisar, tyckte att det var massor men vägde bara in dem på 100 gram Habanero Lemon respektive 30 gram från den röda chilin i ICA disken som även den förvandlades till en gul chili av okänd sort... Lärdom: Ska bara ta kärnor från sorter jag vet vad det är och som jag vet inte är hybrider.

Jag vet inte hur populärt det kommer att vara med chili inomhus men vill ge den stora bjässen en chans att få några frukter till och så vill jag att de sista typ 20 chilisarna på min Blue Christmas ska få mogna innan jag plockar av dem och sen kasserar alla plantor för detta år.

Inga kommentarer: