onsdag 16 juli 2014

Skördefest

Blue Christmas
En knapp vecka efter omplantering till stor kruka är nu nästan alla chilifrukter på min Blue Christmas mogna. Nu när jag tittar på dem ser jag faktiskt att flera börjar se lite skrynkliga ut så då är det mer än läge att skörda. Direkt i morgon bitti åker alla röda chilifrukter av och hängs upp på tork. Tänkte att jag denna gång tar en tråd och knyter upp dem istället för att lägga dem på en tallrik på tork. Ser ju faktiskt lite festligare ut och kanske är det så att de dessutom torkar fortare. Det verkar ju vara så det görs utomlands :)

Jimmy Nardello


Får även skörda två av de tre chili som kommit på min Jimmy Nardello. Dessa kanske jag till och med borde försöka äta upp. De ska ju vara milda. Kanske får bli på torsdag då. För i morgon blir det ju basilikalax hos Lisa. Inte läge att försöka tillsätta chili till det :)

Inga kommentarer: