onsdag 9 juli 2014

Omplantering till slutkruka


Blue Christmas och Numex Twilight (16/5)
Så här första semesterdagen kändes det på tiden att lägga lite tid på att sköta min hobbyodling. Min favoritplanta har länge varit i behov av en större kruka men har hållit tillbaka då jag tyckt att den var så charmig i den lilla romantiska krukan jag hade.

Jag fick dessutom en ny chili i veckan. Jag vet, jag behöver inte direkt fler men vill ju ha den sorten så den kan få flytta in redan i år istället för att vänta till nästa. Så den behövde också planteras i större kruka.

Plantan är ju betydligt mindre än förra året men jag har ju också länge tvingat den att stå väldigt trångbott. Det blir intressant att se hur mycket den växer till sig nu när den fått ny kruka. Jag vill ju inte att den ska bli för stor heller. Tycker dessutom att den är väldigt fin som den är! Särskilt nu innan alla chilis övergår i en röd färg.

Den blandade färgskalan är ju det som gör den här plantan så vacker att det faktiskt är lite motiverat att odla den. Den borde ha en plats i allas kök :)

Inga kommentarer: