måndag 11 augusti 2014

Självbevattning

Efter en hård sommar för mina plantor där ca 5 strukit med i värmen pga att jag haft semester och de fått klara sig bäst de kan med den hjälp jag känt att jag klarat av att be om när jag varit borta. Det är ju liksom ingen som vill knata hem till mig varje dag för att vattna massa chiliplantor...

Tack vare den hjälp jag fått så har jag ju faktiskt många plantor som lever än vilket är toppen. Men nu så här i slutet av sommaren hittade jag självvattningssystem på Önska som man enkelt kunde sätta på en petflaska. Praktiskt och rätt billigt. Nu har jag fyra stycken som jag har i mina största plantor som just därför klarar värmen sämst då de torkar ut så fort och dessutom behöver mer vatten. Inte skitsnyggt direkt men behöver ju inte ha dem i när jag har gäster hemma. Vissa plantor är ju inte så snygga i sig själva heller så då kan de lika gärna ha en ful flaska i sig :)


Inga kommentarer: