lördag 23 augusti 2014

Årets favoritsorter i chilidjungeln

Nåja, djungel är det ju faktiskt inte längre. Jag har ju både dödat, gett bort och kastat plantor allt eftersom så nu ser det faktiskt riktigt bra ut. Med undantag för en lite för stor planta som står i vardagsrummet. Men den ger chili och jag är nyfiken på hur de smakar så jag har låtit den stå.

Totalt har jag i år haft 21 plantor av 12 olika sorter av vilka jag planterade 7 själv och köpte på mig 5 eftersom jag uppenbarligen inte förstår det här med begränsningar :) Men det var ju bra för förutom min favorit sen första året med chili så har jag nu fått en till. Peruwian Purple. Båda dessa ska självklart planteras om till nästa år (för ja, jag ska ha chili nästa år också) :)

Eftersom jag vet att syrran faktiskt kollar här, så får du svara. Vilken är snyggast? :)

Peruwian Purple 23/8 2014
Blue Christmas 20/8 2014






Inga kommentarer: