fredag 22 augusti 2014

Mitt "lilla" chiliträd

Mini Bonnet och Peruwian Purple
De flesta chilis jag planterat har faktiskt landat på en väldigt normal storlek för att ha dem inomhus. En blev stor direkt men den står nu bakom huset i solen och växer och har det bra. En gigant stod i köket men den slängde jag ju för att den var för ful så det är bara en stor kvar och den får stanna trots att den inte riktigt känns rätt att ha i ett fönster.

Men den ger ju några få chilis och jag vill provsmaka och en del av mig tycker nog att den inte är så ful ändå. Tog kort på den nu för att visa hur ful den är och då tyckte jag inte att det såg så fult ut så ska nog slut att tänka på den som ful.

Tänker man att något är fint så blir det nog faktiskt lite vackrare, iaf i mina ögon och det är ju det viktigaste. Den får nog stå kvar även på inflyttningsfesten. Jag som tänkt flytta på den då just pga att den är ful. Men icke, den förtjänar att stå i fönstret.


Inga kommentarer: