söndag 29 juni 2014

Nedklippning av chili

En av mina chilis har gått en hård strid mot löss, jag vet inte vad det varit med den plantan och varför de har kommit och gått ett tufft krig mot just denna. De flesta chilis har inga problem alls men ett par verkar vara under angrepp.

Min jakt på lössen var nog dessutom tuffare för plantan än själva lusattacken i sig, men det känns ju så äckligt med löss även om de bara äter blad så jag har inte kunnat låta bli att jaga dem och plantan såg helt enkelt för djävlig ut till slut så det slutade med att jag klippte ner nästan alltihop. Trodde att det var kört där men icke. Måste säga att den ser ut att bli desto snyggare istället.


Just därför så klippte jag idag ner två till som ser lite fula ut och som ändå inte hade några direkta blommor på G. Det blir intressant att se hur de ser ut om 15 dagar!

Detta är en okänd chilisort från Dubai som ska vara så himla trevlig enligt ryktet men den är sååååå seg. Inga blommor än och nu tar det ju ännu längre tid eftersom de är nerklippta. Men förhoppningsvis kommer även dessa upp igen och blir lite finare än de var innan. Om inte är de ju rätt värdelösa... Sparade även toppen på den ena för att testa att sätta denna del för sig. Man måste ju testa alla sätt man kan odla chili på :)

Inga kommentarer: