torsdag 26 juni 2014

Chilin byter färg

Blue Christmas 26/6
Nu har min chiliplanta av sorten Blue Christmas kommit så långt att den börjar byta färg på chilisarna. Ett par har gått från lila till orange så mycket snart har jag årets första röda chili redo att skördas.

Noterade att jag den 26/5 la upp en bild på min största Blue Christmas och en lite mindre, bara för att jämföra hur de växer lägger jag upp en bild på samma plantor idag. Det händer ganska mycket på en månad. Främst syns det kanske på den mindre plantan som tagit sig bra sen jag satte den i krukan (den var ju väldigt begränsad i mjölkkartongen).

Måste erkänna att jag tycker de här är fina på riktigt så känner mig inte alls besviken på att jag helt ersatt blommor i fönstren med chili :)

I längden hoppas jag dock inte att det kommer stå 21 plantor i fönstret eller mer utan att jag kanske nöjer mig med fem totalt men då av olika sorter jag verkligen gillar. Låter iaf som ett sunt mål :)

Inga kommentarer: