lördag 4 januari 2014

Kasta eller övervintra chili?

Före och efter plantan, ser ändå bättre ut efter :)
Velade länge kring min stora Yellow Habanero, bara det faktum att den var över en meter hög gjorde att det kändes så fel att kasta den. Nu har den fått leva inne ett par månader utan att angripas av ohyra men för någon vecka sen började den tappa bladen och jag gör inget annat än att gå och plocka upp blad. Så idag åkte saxen fram.

Först klippte jag ner den och velade lite om jag skulle testa övervintra den i källaren men kom fram till att det var för jobbigt. Tror ändå att dessa chilisar är för starka för mig så jag tog fram soppsäcken och hivade hela plantan.

Det tråkiga nu är att hörnet där den stod helt plötsligt känns så tomt. Men jag gillade ju inte hur det blev när jag ställde dit plantan så det är nog bara en vanesak!

Kanske kan jag övervintra någon nästa år, om jag har något bra ställe att ställa dem på...

Inga kommentarer: