lördag 6 april 2013

Chilin flyttar till kruka

Överst: paprika (+ en liten körsbärstomat)
Mitten: Blue Christmas (röd chili)
Nederst: Röd chili, gul chili & lite basilika
Nu var det chilins tur att flytta från mjölkpaketen till sina krukor de ska bo i hela sommaren. Till slutplanteringen blev det en gul chili (citrus hot lemon), två blue christmas och en röd chili som jag köpt i grönsaksdisken på ICA så den har jag inget annat namn på än röd chili...

Inte tillräckligt varmt för utplantering än men idag testade jag odlingstrappan jag hittade på Jula. Blev himla nöjd! För bara 200 kr så har jag nu en bra ställning som precis rymmer allt jag inte redan hade en planerad plats för :)

Dagtid kommer jag nog ställa ut växterna för lite extra vårsol men de får väl fortsätta växa till sig inomhus någon månad till iaf... Det tar säkert till maj innan man kan vara säker på att termometern inte visar under 10 grader nattetid.

Den gula chilin tar sig bra. Synd bara att det inte blev mer än en bra planta. Jag har ju en liten fjant också, jag har inte velat ge upp och kasta den än men det ser tyvärr inte ut att bli nåt av den.

Citrus hot lemon (gul chili)

Igår flyttade två paprikaplantor och en chili hem till en kompis och hennes nya hus.

Eftersom jag inte kan nöja mig med att plantera så mycket som räcker till bara mig så får jag väl försöka frälsa alla i min närhet så de kan ta över lite plantor nu när de börjar växa ur sina små temporära krukor.

Tror även att Jonas är nöjd nu när odlingarna börjar lämna alla fönster och köksbordet :)

Inga kommentarer: