måndag 3 juli 2017

Toppning av chili del 4

Fortsätter följa plantorna jag toppat. Bland annat Hot Lemon där en blev hårt toppad tidigt för att bli mer buskig. Buskig kan jag inte påstå att den blev men den blev lägre och fick två lika långa grenar som i sin tur hittills sätter lika mycket frukt som den otoppade.

I juli har den toppade plantan kommit ikapp den oklippta och de är nu näst intill lika höga med undantaget att den toppade har två lika långa skott istället för en. De ger dock lika mycket frukt. Något mer på den toppade men det är inte tillräckligt för att utreda om det är slump eller ej.

Ingen av dem är särskilt fin iaf, så mycket kan jag vara säker på. Det här är ingen favoritplanta utseendemässigt, har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli men de ska ju vara goda så jag hoppas på att jag gillar chilin eftersom jag gav mig på sorten i år igen.
Hot Lemon 3 juli
Hot Lemon i mars


Inga kommentarer: