onsdag 2 mars 2016

Övervintrade chiliplantor

De övervintrade plantorna från förra året har tagit sig och jag har nu en Blue Christmas och en Malawi Birdseye som sätter frukter igen. Tänkte låta dem hållas eftersom jag inte gärna vill ha dem mycket större.

Blue Christmas 2015

Min Blue Christmas har redan fått tre små chilifrukter på sig. Förra året lyckades jag övervintra en riktigt liten planta som tog sig sent. Då hade jag klippt ner den helt. I år har jag låtit den behålla alla blad och försökt ge den ljus och näring hela vintern så nu kör den betydligt tidigare än den jag övervintrade förra året. Får se om den ger mer frukt än normalt.


Blomma, Malawi Birdseye



Den andra sparade plantan, Malawi Birdseye har precis blommat ut. Den har sen jag började övervintra den fått precis den form jag vill att den ska ha så den blir nog betydligt finare i år jämfört med förra året om den inte får för sig att dö nu.


Inga kommentarer: