onsdag 1 maj 2013

Snart blommar chilin

Nu är det inte långt kvar tills de första blommorna slår ut. Jag har kunnat se knopparna i någon dryg vecka men nu börjar det närma sig att de blommar. Inte alla plantor men flera. Det är två små chiliplantor som ligger lite efter, men de är mycket mindre än övriga så de är efter överlag (kanske kommer de inte blomma alls?)

Även paprikan är på väg att blomma och till slut, efter lång väntan så har min citronplanta kommit upp ur jorden. På första försöket gav jag upp men sen planterade jag nya kärnor och nu har ett litet litet citronträdsskott tittat fram. Hurra! Men det är vad jag förstått en planta jag får ha extremt tålamod med om jag ska få frukt så om några år kanske jag får min första citron? :)

Har inte orkat bråka med min utplantering så den senaste veckan har den stått ute dygnet runt och har överlevt och väderleksprognosen ser fantastisk ut för de kommande 10 dagarna så nu får övriga plantor också flytta ut på balkongen. Så nu är det utplanterat. 1 maj blev brytpunkten för utplantering!


Sommaren är iaf runt knuten nu. Maj är här, plantorna har flyttat ut och balkongen kommer att bli riktigt trevlig att sitta på om kvällarna efter jobbet!

Härligt!

Inga kommentarer: