lördag 24 mars 2018

Mina favoritplantor så här långt i år

Praire fire och Macapa Red
Nu har det gått fyra månader sen jag planterade mina frön och vissa plantor växer på riktigt bra. Några är långsammare, antingen för att de fått stå kvar lite för länge i liten kruka eller för att de inte vill ta sig, men alla är ändå på G nu.

Jag har så här långt två nya favoriter bland plantorna och det är de två på bilden till höger. En Praire fire som jag vet blir jättevacker i massa färger. Den här blir riktigt kompakt och tät och har redan flera frukter.

Den andra, till höger av de två, är en Macapa Red som ska bli en riktig het sort där frukten ser ut som en liten bifftomat. Dock lär den bli så het att jag troligtvis inte kommer att kunna äta den men när plantan ser ut att bli så tät och fin så kan jag inte annat än gilla den ändå.

Sen har jag förstås ett par Blue Christmas på väg och de är alltid en favorit. Kul nu när det verkligen börjar hända sakar. Flera har blommor och/eller frukt redan och några är på G. Bara ett fåtal som sagt som är långsamma. Däribland Eriks Firecracker som inte alls vill ta sig och knappt är 10 cm hög, inte buskig alls och absolut ingen antydan till att den vill ta sig än.




Inga kommentarer: