söndag 26 oktober 2014

Fler plantor till papperskorgen

Efter en veckas semester i Turkiet hann det bli ny lusinvasion i lägenheten och denna gång hittade de små rackarna även till vardagsrummet. Jag fattar inte hur det kan gå så illa så fort jag är borta ett tag...

Mini Bonnet väntar på att mogna
Jag hade iaf hjälp med vattning så alla plantor hade överlevt men den i köket var äcklig beyond värd att rädda så den åkte direkt i papperskorgen. Den stora bjässen i vardagsrummet slängde jag också, inte alls  en farlig invasion där men den var inte så snygg så det faktum att lössen hittat till vardagsrummet var anledning nog att kasta den. De chilis som inte var mogna ligger nu i köket och hoppas på att mogna.

Sen var jag ganska nöjd men idag tyckte jag att två plantor i sovrummet var rätt menlösa. Det var mina okända chilisar från Dubai, såg dem mer som en riskfaktor för spridning av löss så plockade bort de omogna chilisarna från dem och la på mognad i köket och så slängde jag även dessa plantor.

Kvar här hemma är nu fyra plantor. Den vackra Peruwian purple som står i vardagsrummet, en Blue Christmas i sovrummet och i köket har jag en Blue Christmas och en Numex Twilight. Bara plantor för prydnad med andra ord men kanske också de godaste sorter jag har (PP och BC)


Inga kommentarer: